Banner 980x90

Atklāta satiksme pāri jaunizbūvētajam Mazās Juglas tiltam

Pirmdien, 24.novembrī, atklāta satiksme pār jaunizbūvēto tiltu pār Mazo Juglu, kas atrodas autoceļa Juglas papīrfabrikas ciemats – Upesciems (P2) 1,9 kilometrā. Kā pirmie pāri tiltam pārbrauca VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange un SIA "Viadukts" izpilddirektors Vladimirs Larionovs, kā arī vietējos pašvaldību – Garkalnes un Stopiņu novadu vadītāji, pilsētas informācijas portālam Riga24.lv ziņo LVC.

"Par valsts budžeta līdzekļiem šogad ir veikti atjaunošanas darbi uz četriem tiltiem un viens tilts – pāri Mazajai Juglai – ir izbūvēts no jauna. Vairāk nekā 50% tiltu uz valsts ceļiem pašlaik ir sliktā stāvoklī. Līdz 2020.gadam mēs varam šo situāciju novērst, veicot nepieciešamos atjaunošanas un rekonstrukcijas darbus. Taču, lai tas notiktu, ir nepieciešams pietiekošs finansējums, kā tas ir aprēķināts Valsts autoceļu sakārtošanas programmā," tilta atklāšanas pasākumā uzsvēra Lange. "Mēs ceram uz valdības atbalstu, lai līdz 2020.gadam autoceļu sakārtošanas programma tiktu realizēta", sacīja viņš.

Šī gada maijā VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) noslēdza līgumu ar SIA "Viadukts" par tilta pārbūves darbiem, kuru kopējās izmaksas ir EUR 911 939,30, tajā skaitā PVN. Uzņēmums uzvarēja atklātajā konkursā par būvdarbu veikšanu, kas tika izsludināts 2014.gada 19.februārī.

Tilta projektu izstrādāja SIA "Projekts 3", savukārt būvuzraudzību veica AS "Ceļu projekts".

Būvdarbi objektā tika uzsākti šī gada jūnijā. Lai remonta laikā nodrošinātu satiksmi tika izbūvēts apbraucamais ceļš un pagaidu tilts.

Uzsākot tilta pārbūvi, jūlijā notika vecā tilta demontāža, kuras laikā LVC, piesaistot RTU speciālistus, veica vecā tilta, kurš būvēts 1966.gadā, laiduma siju nestspējas pārbaudi. Iegūtie dati tiks izmantoti līdzīgas konstrukcijas (saliekamo dzelzsbetona siju) tiltu ilgmūžības noteikšanai un remontdarbu plānošanai.

Apkopojot iegūtos pārbaudes rezultātus, var secināt, ka līdzīga vecuma un konstrukcijas tiltus var slogot ar ikdienas slodzi. Tomēr laicīgi jānovērš mitruma radītie bojājumi, kā arī betona izdrupumi un stiegrojuma atsegumi. Atlikušais nebojāto līdzīga vecuma (ap 50 gadi) tiltu siju kalpošanas laiks atkarībā no apkārtējas vides ietekmes intensitātes - mitruma, gaisa temperatūras svārstībām u.c. ir 28 – 44 gadi.

Pašreiz vecā tilta vietā izbūvēts jauns, 60 metrus garš, monolīts dzelzsbetona tilts. Pagaidu tilts tiks nojaukts decembra pirmajā pusē.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)