Banner 980x90

Baltika Latvija: nepazīstama zīmola ievešana tirgū ir liels izaicinājums

Pilsētas informācijas portāli Pilseta24.lv sadarbībā ar Firmas.lv no aprīļa vidus piedāvā jaunu publikāciju sēriju, kurā stāsta par Latvijas uzņēmumiem, kas šogad atzīmē 10 vai 20 gadu jubilejas. 

Šoreiz piedāvājam interviju ar apģērbu tirdzniecības uzņēmuma SIA "Baltika Latvija" ("Baltman", "Monton", "Mosaic", "Ivo Nikkolo" zīmoli) vadītāju Marutu Ērgli. SIA "Baltika Latvija" 28.maijā atzīmēs desmit gadu jubileju kopš tā dibināšanas 2002.gadā.

Kā SIA "Baltika Latvija" veicies šajos desmit gados?
Pirmie uzņēmuma veikali "Monton" tika atvērti 2002.gada septembrī. "Monton" tolaik bija pilnīgi jauns zīmols, kuru "Baltika" radīja pati. Tālāk tika izveidota šī zīmola pārdošanas ķēde. Tas bija saistīts ar lielām investīcijām, ar ļoti nopietnu darbu, jo jauna, pasaulē nepazīstama zīmola ievešana tirgū ir liels izaicinājums ražotājam. Lai arī bija ļoti spēcīgas reklāmas, pirmie gadi bija bezpeļņas gadi, jo tas tomēr bija kas nepazīstams. Darbu sākām uzreiz sešās valstīs – Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Ukrainā, Krievijā un Polijā.

Tad, ja mēs runājam, kā mums gāja pa šiem desmit gadiem, tad Polijas tirgus šobrīd vairs nav. Pirmais gads bija ar lieliem zaudējumiem, tad notika izteikta augšupeja un "Monton" nāca klāt arī pārējie zīmoli. Sākumā "Mosaic", tad "Baltman", kurš tirgū bija pazīstams kā produkts, taču nebija "Baltman" veikalu. Pats jaunākais produkts, kuram tagad ir trīs gadi ir "Ivo Nikkolo".

No "Monton" esam izauguši uz četriem zīmoliem. No pirmajiem trīs veikaliem esam izauguši līdz 15 veikaliem Latvijā.

Vai bijuši arī grūtāki periodi? Kā Jums veicās krīzes laikā?
Treknajos gados bijām uz ļoti augsta viļņa, taču tad, krīzes laikā, piedzīvojām ievērojamu kritienu. 2009.gads uzņēmumam bijis smags, taču 2010.gada beigās jau parādījies uzlabojums, savukārt, pagājušais gads bija veiksmīgs, jo bijis labs pieaugums pārdošanas ciparos.

Krīze nebija pakāpeniska, tā bija ļoti asa. Piemēroties ar apģērbu tirdzniecību tādam asam kritienam ir grūti, jo kolekcijas tiek pasūtītas gadu, pusgadu iepriekš, savlaicīgi tiek iepirkti audumi un organizēta ražošana. Tolaik uzreiz pēkšņi nokrita apmeklējums un cilvēku pirktspēja, līdz ar to mums veidojās ievērojami preču atlikumi, kurus nav iespējams pārdot. Modes preces jau nevar tā atstāt uz nākamo gadu.

Varbūt jau zināmi kādi nozīmīgi nākotnes plāni turpmākai uzņēmuma attīstībai?
Jā, mums ir nākotnes plāni. Mēs visu laiku attīstāmies. Mūsu zīmoli tiek atjaunināti un pilnveidoti. "Mosaic" un "Monton" jau ir radīts jauns koncepts. "Montonam" tiek attīstīts interneta projekts, kuram jau ir uzsākts pilotprojekts Igaunijā, līdz ar to tiks attīstīta iepirkšanās internetā.

"Baltman" uzsākts projekts Special Order, kura ietvaros vīrietis var izvēlēties uzvalka audumu, tā modeli un ar datora palīdzību veidot sev uzvalku. Pēc izvēles izdarīšanas, tas viņam tiks uzšūts. Kā Jūs saprotat, vīriešiem nepatīk visādas iešanas uz pielaikošanām, viņi var dabūt savu sapņu uzvalku šādi. Pie kam audums tiek speciāli viņam sūtīts no Itālijas. Pirmais vīrietis, kurš Latvijā sniedza uzņēmumam atbalstu un izmēģināja šo piedāvājumu bija Latvijas Nacionālās operas direktors Andrejs Žagars. Viņš bija ļoti apmierināts. Tagad projektam ir jau pirmie klienti un tas tiek attīstīts.

Tāpat, lai cilvēkam būtu labāk pieejami tādi dizaineru zīmoli, kā "Ivo Nikkolo", kuru veikali ir mazās platībās un dārgi, mēs esam izveidojuši nelielu kolekcijas izlasi arī "Mola" un "Alfas" "Monton" veikalā. Tā cilvēki var iegūt izstrādājumus no šīm kolekcijām arī tur. Tādā veidā mēs paaugstinām savu efektivitāti, tajā pašā laikā ļaujot piekļūt šīs kolekcijas daļai.

Kā liecina Firmas.lv dati pērn uzņēmuma apgrozījums bijis 5 373 953 lati, peļņa 472 890 lati. 2010.gadā uzņēmuma apgrozījums bijis 4 571 338 lati, savukārt peļņa - 84 234. Uzņēmumā strādā 102 darbinieki.

Latvijas tirgū darbojas 15 "Baltika" veikali - pieci "Monton", seši "Mosaic" , divi Ivo "Nikkolo", viens "Baltman", kā arī "Monton" un "Mosaic" apvienotais veikals.

Pēc Firmas.lv datiem, desmit gadu jubileju šogad maijā svinēs arī citi Latvija pazīstami uzņēmumi - SIA "RDZ Energy", SIA "RĪGAS PILSĒTBŪVNIEKS", SIA "Bauskas slimnīca", SIA "KOLEX", Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas "MAGISTR-FISKEVEGN GROUP.MFG", SIA "ENERGY LOGISTIC", SIA "DOMIKS", SIA "MGS Ltd", SIA "Alpha Ekspress", SIA "Skaistumsala", SIA "BŪSTERS Z", SIA "Eiro Lat", SIA "L3Y", SIA "BALOŽU SILTUMS", SIA "Tegra Latvia", SIA "ATKRITUMU APSAIMNIEKOŠANAS DIENVIDLATGALES STARPPAŠVALDĪBU ORGANIZĀCIJA", SIA "S FABRIKA", SIA "Baltic Seafood Roja" un SIA "FROKS".

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)