Banner 980x90

Aptauja: Pēc vairākuma domām, zīmoliem ir jāizturas atbildīgi pret vidi

Ilustratīvs foto/ Foto: Pilseta24.lv
Ilustratīvs foto/ Foto: Pilseta24.lv

76% respondentu piekrīt, ka zīmoliem un uzņēmumiem mūsdienās ir jāizturas atbildīgi pret apkārtējo vidi, liecina pētījumu kompānijas "GfK" 23 pasaules valstīs veiktā pētījuma rezultāti.

Tikai neliela daļa domā pretēji - vien 6% uzskata, ka zīmoliem nav jāizturas atbildīgi pret apkārtējo vidi, 14% nejūtas vainīgi, kad dara kaut ko videi nedraudzīgu, bet 11% norādīja, ka nepērk tikai tās preces un pakalpojumus, kas atbilst viņu pārliecībai.

Pasaulē kopumā 78% sieviešu un 75% vīriešu uzskata, ka zīmoliem un uzņēmumiem mūsdienās ir jāizturas atbildīgi pret apkārtējo vidi. Šim apgalvojumam piekrīt visās vecuma grupās.

Skatoties uz valstīm individuāli, pētījuma dati liecina, ka patērētāji Indijā un Indonēzijā visbiežāk pauž viedokli, ka zīmoliem un uzņēmumiem mūsdienās ir jāizturas atbildīgi pret apkārtējo vidi, - attiecīgi 94% un 93%. Valstīs, kurās pasaules mērogā retāk tiek pausts šāds viedoklis, proti, Japānā (58%) un Zviedrijā (62%), vienalga ir augsts procents to, kas iestājas par atbildīgu izturēšanos pret vidi.

"GfK Baltic" pavasarī veica līdzīgu pētījumu visās trīs Baltijas valstīs. Pētījuma rezultāti liecina, ka vairāk nekā divas trešdaļas patērētāju Baltijā arī uzskata, ka zīmoliem un uzņēmumiem mūsdienās ir jāizturas atbildīgi pret apkārtējo vidi - 74% Latvijā, 70% - Lietuvā un 66% - Igaunijā. Līdzīgi kā citur pasaulē, arī Latvijā un Lietuvā vien 7% patērētāju uzskata, ka zīmoliem nav jāizturas atbildīgi pret apkārtējo vidi. Igaunijā šādi domājošo ir 11%.

Jautājot par personisko atbildību, novērots, ka 63% patērētāju pasaulē apgalvo, ka jūtas vainīgi, ja dara kaut ko videi nedraudzīgu. Tieši jauniešu vidū ir lielāks īpatsvars to, kas izjūt vainu. Tas liecina par to, ka jaunieši spēcīgāk nekā citu paaudžu cilvēki apzinās, ka vides aizsardzība ir katra cilvēka personiskā atbildība. Rīkojoties videi nedraudzīgi, biežāk vainu izjūt Indijā (85%) un Indonēzijā (83%) dzīvojošie, bet salīdzinoši mazāk Dienvidkorejā (41%), Polijā (38%) un Zviedrijā (37%) dzīvojošie.

Vienlīdz daudz vīriešu (63%) un sieviešu (63%) pasaulē norāda, ka pērk tikai tās preces un pakalpojumus, kuras atbilst viņu uzskatiem, vērtībām un ideāliem. Skatoties uz pasaules karti, redzams, ka arī šoreiz līderpozīcijās ir Indija (94%), bet otro un trešo vietu dala Indonēzija (78%) un Ukraina (78%).

Tikmēr Baltijā ir līdzīgi rezultāti kā pasaulē kopumā. 68% Latvijas, 64% Lietuvas un 57% Igaunijas iedzīvotāju norāda, ka iegādājas tikai tās preces un pakalpojumus, kas atbilst viņu pārliecībai. Līdz ar to zīmoliem un uzņēmumiem ir jāņem vērā tas, ka patērētāja pirkuma izvēli ietekmē arī subjektīvs vērtējums.

Veicot starptautisku pētījumu 2014.gada vasarā, "GfK" aptaujāja vairāk nekā 28 000 patērētāju vecumā no 15 gadiem 23 pasaules valstīs, veicot tiešās intervijas vai intervijas internetā. Pētījumā piedalījās Argentīna, Austrālija, Beļģija, Brazīlija, Kanāda, Ķīna, Francija, Vācija, Indija, Indonēzija, Itālija, Japāna, Meksika, Polija, Krievija, Dienvidāfrikas Republika, Dienvidkoreja, Spānija, Zviedrija, Turcija, Lielbritānija, Ukraina, ASV.

Līdzīgs pētījums veikts arī visās trīs Baltijas valstīs 2015.gada pavasarī. "GfK Baltic" internetā aptaujāja vairāk nekā 2400 interneta lietotāju vecumā no 18 līdz 65 gadiem, izmantojot "askGfK" interneta paneļa resursus.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)