Banner 980x90

"Colliers": Tirdzniecības platību tirgū gaidāma strauja attīstība

Tuvākajos gados tirdzniecības platību tirgū Latvijā gaidāma visai strauja attīstība, jo ir pieteikti vairāki ievērojami attīstības projekti, trešdien, 18.martā, sacīja nekustamo īpašumu konsultāciju kompānijas "Colliers International" partneris un brokeru departamenta direktors Ēriks Bergmans.

Tā, piemēram, nekustamo īpašumu projektu attīstītājs "Linstow" ir pieteicis divus vērienīgus projektus - tirdzniecības centra "Origo" paplašināšanu par 15 750 kvadrātmetriem un tirdzniecības centra "Alfa" paplašināšanu par 11 150 kvadrātmetriem.

Tāpat tiek gaidīta jau sen izziņotā Lietuvas investoru tirdzniecības centra "Akropole" projekta attīstība, kur plānotā tirdzniecības platība ir 60 000 kvadrātmetru.

Šogad izmaiņas gaidāmas arī tirdzniecības centrā "Olimpija", kuru gada sākumā no Dānijas investīciju uzņēmuma "Northern Horizon Capital" iegādājās Šveices investīciju kompānija "Partners Group". Patlaban "Olimpijas" otrais stāvs ir slēgts rekonstrukcijai, lai to pielāgotu jaunu nomnieku vajadzībām.

Arī viens no lielākajiem spēlētājiem tirdzniecības platību tirgū Latvijā ELL ir paziņojis par sava tirdzniecības centra "Spice Home" paplašināšanas plāniem, tikai pagaidām vēl nav izziņots projekta attīstības grafiks.

Plānota arī jauna "Depo" veikala atvēršana Krasta ielā, "Rimi" atvēršana Zolitūdē.

Bergmans norādīja, ka veiksmīgākajos tirdzniecības centros patlaban brīvo platību īpatsvars nepārsniedz 2% no kopējām platībām, mazāk veiksmīgos centros to ir ap 5%.

"Latvijas tirgū ienāk arī jauni nomnieki. Tā pērn tirdzniecības centrā "Spice" veikalus atvēra "Debenhams" un "H&M", kas atvēra veikalus arī tirdzniecības centros "Domina Shopping" un "Riga Plaza". Tuvākajos divos gados gaidāma jaunu zīmolu ienākšana Latvijā, jo tad, kad kāds pazīstams zīmols paziņo par ienākšanu Lietuvas vai Igaunijas tirgū, gandrīz droši var gaidīt, ka tas ienāks arī Latvijas tirgū," sacīja Bergmans.

Situācija Rīgas, Tallinas un Viļņas tirdzniecības platību tirgū ir līdzīga, jo katrā no pilsētām ir aptuveni 600 000 kvadrātmetri tirdzniecības platību, vienīgi jāņem vērā, ka Tallinā un Viļņā ir mazāk iedzīvotāju. Līdz ar to tirdzniecības platība uz vienu iedzīvotāju Tallinā ir 1,25 kvadrātmetri, Viļņā - 1,06 kvadrātmetri, bet Rīgā - 0,98 kvadrātmetri. Ar tirdzniecības centru platību ir līdzīgi - Tallinā 0,9 kvadrātmetri, Viļņā 0,75 kvadrātmetri, bet Rīgā - 0,59 kvadrātmetri.

Bergmans sacīja, ka šie skaitļi norāda - Rīgā ir potenciāls tirdzniecības platību attīstībai, jo arī Helsinkos tirdzniecības platība uz vienu iedzīvotāju ir 1,25 kvadrātmetri, bet, piemēram, Bulgārijas galvaspilsētā Sofijā tikai 0,3 kvadrātmetri.

"Iespējams, ka šogad negatīvu ietekmi varētu just "luxury" segmenta veikali, kas saistīts ar Krievijas tūristu plūsmas samazināšanos. Krievijas pircēji bija galvenie šī segmenta veikalu klienti. Pārējos veikalus tūrisma plūsmas samazināšanās neietekmēs," piebilda Bergmans.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)