Kā talsiniekiem pārbaudīt elektroniskos pakalpojumus?

Interneta lietotāji ikdienā par nozīmīgāko tūlīt aiz miega un mobilā tālruņa lietošanas atzīst pieeju internetam, noskaidrots projekta www.novertekvalitati.lv veiktajā aptaujā. Akcentējot elektronisko sakaru nozīmi ikdienā, Lattelecom ar SPRK atbalstu un iesaistoties PTAC izstrādājis televīzijas, interneta un fiksētā tālruņa pakalpojumu kvalitātes un servisa izvērtēšanas anketu, kas turpmāk ļaus arī Talsu iedzīvotājiem novērtēt saņemtos pakalpojumus. Anketa pieejama: www.novertekvalitati.lv
Kā pārbaudīt televīzijas, interneta un tālruņa kvalitāti?
Kā Talsu iedzīvotāji, tā ikviens Latvijas iedzīvotājs pārbaudi var veikt, apmeklējot interneta portālu www.novertekvalitati.lv un izvēloties testu par sev interesējošo pakalpojumu. Pēc testa aizpildīšanas, lietotāji saņems pārskatu par esošā vai potenciālā pakalpojumu sniedzēja kvalitātes līmeni ar ieteikumiem kā uzlabot savstarpējo sadarbību.
Kāpēc ir vērts pārbaudīt elektronisko sakaru kvalitāti?
Tā ir iespēja saņemto pakalpojumu pārbaudīt ne tikai no cenas, bet arī no apkalpošanas un tehnisko rādītāju kvalitātes perspektīvas. Anketā jāatbild uz tādiem viegli saprotamiem jautājumiem kā "Vai interneta ātrums ir nemainīgs arī vakara stundās no plkst.18.00 līdz plkst.22.00?", "Cik bieži TV darbība ir pārtraukta ilgstoši (vismaz 30 minūtes)?", "Vai informācija par pakalpojumiem ir patiesa un objektīva?" un "Vai varat saņemt konsultācijas sev vēlamajā valodā?"
"Ar anketu mudinām patērētāju aizdomāties, piemēram, ka svarīgs ir ne tikai solītais, bet arī patiešām nodrošinātais interneta ātrums, ka būtiskāks par piedāvāto maksas TV kanālu skaitu ir to saturs un arī klientu apkalpošanas un darbinieku kompetences līmenis ir izšķirošs pakalpojuma izmantošanā. Tā kā elektronisko pakalpojumu sniedzēji visbiežāk piedāvā noslēgt ilgtermiņa līgumu pakalpojumu saņemšanai, tad lietotājiem anketa būs noderīgs ceļvedis, izvēloties sev izdevīgāko pakalpojuma sniedzēju," norāda Lattelecom komercdirektore, valdes locekle Kerli Gabriloviča.
Lielākā daļa skatītāju skatās tikai pusi no televīzijas kanāliem, par kuriem maksā
Līdz šim apkopotie rezultāti portālā www.novertekvalitati.lv liecina, ka katrs otrais televīzijas lietotājs regulāri skatās mazāk nekā pusi no TV kanāliem. Trīs līdz piecus televīzijas kanālus ikdienā skatās katrs trešais, bet lielāko daļu pieejamo kanālu – vien 12%. Tas liecina, ka svarīgs ir nevis kanālu skaits, bet kvalitatīvs saturs - skatītājs vairs nemeklē piedāvājumus "viss par viena cenu", bet gan savām interesēm un vajadzībām pielāgotu piedāvājumu. Televīzijas lietotāju anketas atklāj, ka izvēlētie TV pakalpojumu sniedzēji piedāvā dažādas kanālu pakas un citus pakalpojumus (51%), ļaujot pielāgot saturu tieši mājsaimniecības interesēm un vajadzībām.