Banner 980x90

Katrs ceturtais iedzīvotājs tirdzniecības centru apmeklē maltītes dēļ;

Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG
Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG

Katrs ceturtais aptaujas dalībnieks Latvijā atzīst, ka mēdz apmeklēt tirdzniecības centru tikai tādēļ, lai ieturētu maltīti, savukārt ēdienreizes tēriņš ir apmēram astoņi eiro, liecina īpašumu konsultāciju uzņēmuma CBRE veiktais pētījums.

Uzņēmuma tradicionāli veiktajā starptautiskajā aptaujā par ēdināšanas pakalpojumiem tirdzniecības centros pirmo reizi tika iekļauta Latvija, aptaujājot 1010 iedzīvotājus, kas apmeklējuši tirdzniecības centrus pēdējā gada laikā.

Aptauja liecina, ka 60% no Latvijas iedzīvotājiem ir ieturējuši maltīti tirdzniecības centrā pēdējā gada laikā, 71% apmeklētāju ir svarīga ēdiena kvalitāte, 62% ir svarīga arī kvalitātes un cenas attiecība, bet 37% no iedzīvotājiem kafejnīcu un restorānu piedāvājumu tirdzniecības centros uzskata par nozīmīgu faktoru apmeklējuma pieredzes novērtēšanā.

Tāpat noskaidrots, ka Latvijā kopumā ir augsta apmierinātība ar kvalitatīvām ēdināšanas vietām tirdzniecības centros. Tikai 18% uzskata, ka tirdzniecības centros trūkst augstas kvalitātes restorānu. Salīdzinājumam - Zviedrijā, Lielbritānijā, Norvēģijā un Spānijā vairāk nekā 40% cilvēku apgalvo, ka tirdzniecības centros trūkst augstas kvalitātes restorānu.

Kā norādīja CBRE Baltijas reģiona vadītāja Santa Rozenkopfa, pētījums ļauj secināt, ka labs ēdināšanas pakalpojumu piedāvājums paildzina laiku, kas tiek pavadīts iepērkoties.

"Kultūras atšķirību ietekmē ēdināšanas pakalpojumu nozīme dažādos tirgos ļoti būtiski atšķiras. Latvijā gandrīz ceturtā daļa no iedzīvotājiem uz tirdzniecības centriem mēdz doties, lai darba pusdienu pārtraukumā vai brīvdienās tur ieturētu maltīti. Tomēr tikai 16% pircēju tirdzniecības centra izvēli noteiks restorānu piedāvājums. Citās Eiropas valstīs šis rādītājs ir krietni augstāks, līdz ar to, visticamāk, arī Latvijā šis procents nākotnē pieaugs,"' norādīja Rozenkopfa.

Arī CBRE nomas projektu vadītāja Iveta Valtere atzina, ka kopumā patērētāju prasības pieaugot, tādējādi kvalitatīvs un novatorisks ēdienu un dzērienu piedāvājums īstajā laikā un vietā ļauj tirdzniecības centra apmeklētāju skaitu un lojalitāti būtiski palielināt.

Pētījumā tika aptaujāti kopumā 22 000 tirdzniecības centru apmeklētāju 22 dažādās valstīs Eiropā, Dienvidāfrikā un Tuvajos Austrumos. Pētījuma rezultāti parādīja, ka 59% pircēju Apvienotajos Arābu Emirātos, 57% Dienvidāfrikas Republikā, 52% Turcijā, 51% Polijā un 42% Spānijā apmeklē tirdzniecības centru tikai tādēļ, lai tur baudītu maltīti vai kādu dzērienu. Savukārt vismazāk ieinteresētie doties šī iemesla dēļ uz tirdzniecības centru ir Norvēģijā (11%), Beļģijā (16%), Nīderlandē (18%) un Krievijā (19%).

SIA CBRE pērn apgrozīja 1,18 miljonus eiro, kas ir par 12% vairāk nekā 2013.gadā, kad uzņēmums apgrozīja 1,07 miljonus eiro. Pērn uzņēmums nopelnīja 16 864 eiro, kas ir teju trīs reizes mazāk nekā 2013.gadā, kad uzņēmuma peļņa bija 45 698 eiro.

Mazumtirdzniecības telpu pārvaldīšanā CBRE lielākie klienti ir "Rīga Plaza", "Galleria Riga", kā arī RYO Paņevežā, Lietuvā.

SIA "CBRE" dibināta 2007.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2845 eiro, un tas pieder Dānijā reģistrētai kompānijai "CBRE Property Management Holding".

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)