Banner 980x90

Ķīna sola politisku atbalstu Latvijas loģistikas un tranzīta attīstības plāniem

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay
Latvijai ir ļoti labs ģeogrāfiskais izvietojums un skaidri mērķi transporta jomā, un Ķīnas valdība ir ieinteresēta esošās sadarbības stiprināšanā un jaunu iespēju atrašanā, pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja Satiksmes ministrijā.

"16+1 transporta ministru tikšanās laikā ir nepieciešams radīt ietvaru tālākajai sadarbībai un vienoties par biznesam labvēlīgiem apstākļiem, tad sadarbība būs arvien ciešāka un pragmatiskāka, un to esam gatavi no savas puses nodrošināt," pirmdien, 16.maijā, divpusējās tikšanās laikā ar satiksmes ministru Uldi Auguli norādīja Ķīnas transporta viceministrs Dajs Dončans (Dai Dongchang). Tikšanās norisinājās Ķīnas un 16 Centrālās un Austrumeiropas valstu (16+1) pirmās transporta ministru sanāksmes un biznesa konferences ietvaros, kas no 16.līdz 17.maijam notiek Rīgā.

Arī Augulis apliecināja Latvijas gatavību aktīvi sadarboties ar Ķīnu, lai veicinātu valsts ekonomikai nozīmīgu transporta projektu attīstīšanu, un uzsvēra, ka Ķīna ir Latvijas transporta sektoram ļoti nozīmīgs partneris, par ko liecina arī daudzās pēdējos gados notikušās Ķīnas transporta nozares pārstāvju vizītes Latvijā un mūsu amatpersonu un uzņēmēju vizītes Ķīnā. Arī Augulim šā gada jūlijā ir paredzēta vizīte Ķīnā.

Līdz šim Latvijai visciešākās attiecības ir izveidojušās ar Čendu municipalitāti, ar kuru 2015.gada 14.septembrī tika parakstīts saprašanās memorands par sadarbību transporta jomā. Kā atzina Augulis, būtisks solis sadarbības veicināšanai ir arī jaunizveidotie Latvijas vīzu centri, kas 20.maijā uzsāks darbu Čengdu, kā arī Pekinā, Šanhajā, Guandžou. Citās 11 Ķīnas pilsētās vīzu centri tiks atklāti pakāpeniski līdz šī gada beigām.

Šobrīd Latvija un Ķīna aktīvi sadarbojas aviācijas jomā, un ir labs potenciāls attiecībā uz tiešā avioreisa Rīga-Čendu atklāšanu, ko izpildītu Latvijas nacionālā aviokompānija Air Baltic sadarbībā ar Chengdu Airlines.

Kā norādīja satiksmes ministrs, ir uzsāktas sarunas ar Duisburgas ostu par sadarbību ar Latvijas ostām Āzijas preču plūsmas apkalpošanai Skandināvijas virzienā, ņemot vērā  kravu plūsmu palielināšanos un Duisburgas ostas kapacitāti. Ķīnas transporta viceministrs atzina, ka Latvijai šis būtu perspektīvs attīstības virziens, kas nostiprinātu mūsu valsts pozīcijas tranzīta tirgū un ļautu palielināt konteinerpārvadājumu apjomu gan pa jūru, gan dzelzceļu. "Jau tagad palielinās ar konteinervilcieniem pārvadāto kravu plūsma starp Ķīnu un Eiropu, turklāt tas notiek abos virzienos, kas ir ļoti labs un daudzsološs rādītājs, uzsvēra Ķīnas transporta viceministrs, piebilstot, ka Ķīna vēlas šo procesu aktivizēt vēl vairāk, panākot lielāku ekonomisko izdevīgumu visām iesaistītajām valstīm. "Latvija ar savu izdevīgo ģeogrāfisko novietojumu, kas dod tai priekšrocības gan jūras, gan sauszemes transportā, ir vērā ņemams sadarbības partneris loģistikas attīstīšanā," norādīja Dajs.

 

Tāpat Latvija cer uz sekmīgu sadarbības attīstību ar "China Merchants Group", kas atbild par loģistikas parka izveidi "Great Stone" industriālajā parkā Baltkrievijā pie Minskas – varam piedāvāt savus pakalpojumus tālākai preču izplatīšanai Baltijā un Skandināvijā. Ķīnas puse apliecināja savu gatavību sekmēt šo sadarbību, norādot, ka šobrīd konkrētu projektu virzīšanai ir nepieciešama aktīvāka savstarpējā komunikācija.

Esam ieinteresēti sadarbībā ar "Cosco Pacific", kas pēc apvienošanās ar "China Shipping" kļuvusi par lielāko konteinerpārvadātāju pasaulē. "Arī citas Ķīnas tranzīta jomas kompānijas, piemēram, "Hutchison" un "China Harbour Engineering Company", ir raidījušas signālus par vēlmi sadarboties. Ļoti ceram, ka tas izdosies, jo esam ieinteresēti jaunas infrastruktūras izveidošanā mūsu ostās," sacīja Augulis.

Ministrs arī aicināja Ķīnas pusi iesaistīties Eiropas platuma dzelzceļa sliežu projekta "Rail Baltica" attīstīšanā. "Ņemot vērā Ķīnas inženieru zināšanas un pieredzi, vēlos iedrošināt piedalīties izsludinātajos konkursos saistībā ar "Rail Baltica" būvniecību," uzsvēra Augulis. Papildus dalībai konkursos "Rail Baltica" projekta būvniecībai ir apsverama iespēja iesaistīties "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas intermodālā kravu loģistikas centra infrastruktūras attīstībā, kas tiek plānots Salaspils novadā. "Šis būs savā ziņā unikāls centrs, jo te satiksies Eiropas un Austrumu platumu sliedes," piebilda ministrs.

16+1 formāta transporta ministru sanāksmes un biznesa konferences mērķis ir sekmēt sadarbību starp valstīm transporta un loģistikas jomā. Pagājušā gada novembrī, tiekoties Latvijas un Ķīnas premjerministriem, tika panākta vienošanās, ka Latvijai tiek uzticēta transporta un loģistikas jomas koordinēšana. 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)