Banner 980x90

"Maxima mazumtirdzniecības kompass": Pircēji dod priekšroku vietējas izcelsmes svaigai gaļai

Rīga, 4.okt., LETA. Pircēji Latvijā dod priekšroku vietējas izcelsmes svaigai gaļai, secināts jaunākajā "Maxima mazumtirdzniecības kompasa" pētījumā.

Pētījuma rezultāti liecina, ka katrs trešais jeb 34% Latvijas iedzīvotāju priekšroku dod vietējās izcelsmes cūkgaļai, bet 29% labprāt iegādājas vietējās izcelsmes vistu gaļu, 18% dod priekšroku vietējas izcelsmes liellopu gaļai, 11% - vietējas izcelsmes jēra gaļai un vietējas izcelsmes medījuma gaļai, 10% dod priekšroku vietējas izcelsmes citu putnu gaļai, 7% - vietējas izcelsmes tītara gaļai un 3% - vietējas izcelsmes truša gaļai.

Lai arī visvairāk uzturā iedzīvotāji lieto vistas gaļu, kuras patēriņā viens no galvenajiem iemesliem ir tās zemā cena un vieglā pagatavošana, tad cūkgaļas izvēlē gaļas izcelsmei ir lielāka nozīme. Tāpat katrs ceturtais iedzīvotājs svaigu cūkgaļu izvēlas iegādāties arī specializētajos gaļas veikalos. Izteikts pārsvars šajos apgalvojumos ir novērojams starp vecāka gadagājuma respondentiem, kā arī Latgales iedzīvotājiem.

Savukārt mazumtirgotāja "Maxima Latvija" dati liecina, ka vairāk nekā 90% pircēju savos pirkumu grozos iekļauj svaigu gaļu vai gaļas izstrādājumus. Mazumtirdzniecības kompānijā norāda, ka 2017. gadā un arī iepriekšējos gados "Maxima Latvija" veikalos gandrīz 80% pārdotās svaigās gaļas izcelsmes valsts ir Latvija. Tuvu 90% no kopējiem cūkgaļas pārdošanas apmēriem bija Latvijas izcelsmes un tuvu 100% no kopējiem aitas gaļas pārdošanas apmēriem bija Latvijas izcelsmes aitas gaļa. Vismazākais pārdošanas apmēra īpatsvars bija vietējai truša un tītara gaļai, kas ir saistīts ar nepietiekamu vietējā tirgū saražotās produkcijas apjomu.

Kompānijā informēja, ka "Maxima Latvija" mazumtirdzniecības tīklā pēdējos gados ir izteikts Latvijas piegādātāju īpatsvara pieaugums svaigas gaļas kategorijā, kas pamazām tuvojas 90% robežai. Svaigas cūkgaļas kategorijā "Maxima Latvija" sadarbojas ar tādiem vietējiem piegādātājiem, kā "Ulbroka", "Kurzemes gaļsaimnieks", zemnieku saimniecība "Kumelītes" un SIA "Rēzeknes gaļas kombināts". Savukārt importētās cūkgaļas apmērs "Maxima Latvija" veikalos ir neliels.

"Maxima mazumtirdzniecības kompass" ir mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla "Maxima Latvija" eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz "Maxima Latvija" datiem, kā arī piesaistot pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes.

Jau ziņots, ka "Maxima Latvija" apgrozījums pagājušajā gadā bija 694 miljoni eiro, kas ir par 0,7% vairāk nekā 2015.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās par 37,5% un bija 11,98 miljoni eiro.

"Maxima Latvija" reģistrēta 2000.gada 29.novembrī. Kompānijas pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai kompānijai "Lincoln Land Erste B.V", liecina "Firmas.lv" informācija. Patlaban "Maxima" veikalu tīklu veido triju formātu 154 veikali - 126 "Maxima X", 24 "Maxima XX" un četri "Maxima XXX" veikali -, kas atrodas 46 apdzīvotās vietās Latvijā.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)