Banner 980x90

Pētījums: Puse sociālo mediju lietotāju seko uzņēmumu lapām

Foto: Pilseta24.lv
Foto: Pilseta24.lv

53% sociālo mediju lietotāju labprāt seko uzņēmumu un zīmolu profiliem, bet 12% redz dažādu uzņēmumu un zīmolu sociālajos medijos izvietoto saturu katru dienu, liecina mediju aģentūras "Creative Media Services" veikts pētījums.

Kā pētījuma rezultātus komentē aģentūras vadītājs Kārlis Gudonis, ar katru gadu korporatīvo lapu auditorija sociālajos tīklos turpina augt un tā nav nejaušība, bet gan mērķtiecīga uzņēmumu mārketinga stratēģija. "Arī šogad vairāki jauni klienti ir sākuši komunicēt sociālajos medijos, tomēr iegūt auditorijas pastāvīgu uzmanību kļūst aizvien grūtāk. Tas saistīts gan ar izmaiņām sociālo mediju funkcionalitātē un dažādiem ierobežojumiem, gan tirgus pārsātinātību."

"Ja vēl pirms trim gadiem klienti uz korporatīvajiem kontiem skatījās kā uz jauku lietu, kas par ļaunu nenāks, tad jau pēdējo gadu laikā lielākā daļa ir sapratusi, ka tas ir mediju kanāls, kas prasa plānotu stratēģiju, rūpīgu darbu un atsevišķu budžetu," piebilst Gudonis.

Kā vienu no būtiskākajām tendencēm, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, Gudonis min sociālā tīkla "Facebook.com" izaugsmi Latvijas tirgū, kas ļāvusi tam apsteigt vietējo "Draugiem.lv". "Redzam, ka aizvien vairāk klientu par savu zīmolu primāro sociālo mediju savās kampaņās izvēlas tieši "Facebook.com", tajā pašā laikā ir daļa tādu zīmolu, kuru mērķauditorija caur "Facebook.com" ir grūti sasniedzama, un "Draugiem.lv" ir precīzāks komunikācijas kanāls - kamēr "Facebook.com" pārsvarā izvēlas gados jaunāki Rīgas un lielo pilsētu iedzīvotāji ar vidēji augstākiem ienākumiem, lietotāji virs 40 gadiem, dzīvojoši laukos un ar zemākiem ienākumiem, paliek uzticīgi vietējam sociālajam medijam "Draugiem.lv"."

Tāpat Gudonis norāda, ka šobrīd daudz mazāka uzmanība tiek pievērsta sekotāju skaitam, jo tas vairs nav galvenais rādītājs, ņemot vērā sociālo mediju ziņu atrādīšanas algoritmus, kas nemaz nedod iespēju katru ziņu atrādīt visiem sekotājiem, līdz ar to klienti daudz racionālāk pievēršas tieši vajadzīgās mērķauditorijas sasniegšanai, nevis par katru cenu cīnās uzrunāt visus sociālo tīklu lietotājus.

Mediju aģentūras "Creative Media Services" pētījumā apkopoti nozīmīgākie sociālie mediji Latvijas interneta lietotāju vidū, to popularitāte dažādās sociāli demogrāfiskajās grupās, veikta korporatīvo lapu sekotāju attieksmes analīze un zīmolu komunikācijā izmantotā satura atdeve. Tā sagatavošanā izmantoti pētījumu kompānijas "TNS" jaunāko pētījumu dati, 1034 interneta lietotāju aptaujas rezultāti un deviņu zīmolu sociālo mediju profilu kvalitatīvā pētījuma analīzes dati. Pētījums tiek veikts reizi gadā.

SIA "Creative Media Services" pērn apgrozīja 10,7 miljonus eiro, bet nopelnīja 126 427 eiro. 80% uzņēmuma kapitāldaļu pieder Ievai Landorfai, bet 20% - Rimantam Liepiņam.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)