Banner 980x90

Rallijs un elektrība. Vai elektromobilis saglābs iemīļoto hobiju?

Putekļi pa gaisu, dūmu mākonis, un aiz stūra dzirdama arvien skaļāka motora rūkšana. Šīs sajūtas daudziem saistās ar iemīļotu hobiju – ralliju. Citam patīk būt skatītājam, bet citam – atrasties iespaidīgā "dzelzs būra" iekšpusē. Viens ir jāatzīst: līdzko pirmo reizi izbauda šo brīnišķīgo hobiju, tas daudzu cilvēku sirdīs iemājo uz mūžu. Bet – vai pats rallijs būs mūžīgs?

Ko lejam iekšā, ja beigsies?

Nav noslēpums, ka fosilo izrakteņu daudzums pakāpeniski sarūk, un ironiski – atrodamies jau pašā finiša taisnē. Turpat vai trīsdesmit gadi var šķist ilgs laiks, bet tas paskries nemanot. Tas, vai spēsim turpināt baudīt nervus kutinošo motosportu, ir atkarīgs no mums visiem kopīgi. Arī kārtīgā latviešu garā, ne tikai cilvēcei apkopojot savus pūliņus.

Pirmā rallija automašīna – elektromobilis

2011. gadā Andris Dambis, inženiertehnikas uzņēmuma direktors, uzņēmās izaicinājumu radīt pirmo sava veida elektrisko rallija mašīnu. 2012. gadā viņš kopīgi ar Māri Saukānu devās uz Dakaru, lai piedalītos sacīkstē ar pasaulē pirmo bezceļa elektromobili. Ar lepnumu jāatzīst, ka Latvijas ieguldījums elektrisko auto attīstībā ir ievērojams.

Katram roka jāpieliek, lai lielais darbs uz priekšu iet

Protams, ne visiem ir zināšanas vai līdzekļi, lai radītu ko tik iespaidīgu kā pirmo bezceļu elektroauto. Bet, lai saglābtu iemīļotu hobiju, varam pielikt kopīgas pūles. Līdz pilnīgai iedzīvotāju pārejai uz elektroauto lietošanu ikdienā ir vēl kāds kilometrs vai divi jānobrauc. Bet jau šobrīd pastāv lieliska iespēja sniegt ieguldījumu gan savā, gan nākamās paaudzes nākotnē.

 

Lai vairāk lasītu par to, kas ir elektromobilis, apmeklējiet Mazda.lv!

 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)