Vai ir iespējams funkcionālais treniņš, kas tik tiešām funkcionē?

Publicitātes foto

Lai atbildētu uz šo jautājumu, vispirms ir jānoskaidro, kas tad īsti ir funkcionālais treniņš. Sēne? Krāsa? Deja? Vai varbūt viena no jaunākajām fitnesa tendencēm, kas pēc sava mērķa atšķiras no klasiskajiem treniņiem? Tātad, atbildot uz virsrakstā uzdoto jautājumu, vai funkcionālais treniņš funkcionē, īsā atbilde ir – jā, protams. Garā atbilde – lasiet tālāk, lai uzzinātu, kas īsti ir funkcionālais treniņš un kādas 7 labas lietas tas sniedz.

Funkcionālais treniņš: ABC
Īpašs treniņa veids, kas palīdz ķermenim sagatavoties ikdienas kustībām. Kaut arī tas varētu šķist nedaudz paradoksāli, patiesībā tas ir pat ļoti loģiski – mēs katru dienu neveram vaļā simtiem burku vāciņu, lai būtu gatavi tai dienai, kad gadīsies tas viens īpaši grūti atveramais. Tāpat arī ar visām citām kustībām – jā, ikdienas aktivitātēs iesaistītās muskuļu grupas tiek nodarbinātas, jau veicot ikdienas darbus, taču ne vienmēr vienmērīgi, ne katru dienu vienādi. Treniņos tas tiek darīts mērķtiecīgi.
♦ Paredzēts, lai uzlabotu spēku, līdzsvaru un izturību, tādējādi uzlabojot vispārējo ķermeņa stāvokli.
Funkcionālais treniņš ir universāls – to var veikt gan sporta zālē, gan mājās.
♦ Labākiem rezultātiem ieteicams izmantot TRX funkcionālo treniņu sistēmu – tā nodarbības padarīs pilnvērtīgas. Turklāt šo sistēmu var izmantot gan sporta zālē, gan mājās.
♦ Funkcionālais treniņš ir vērsts arī uz gravitācijas centra jeb līdzsvara punkta atrašanu un attīstīšanu, tādējādi uzlabojot arī vispārējo kustību koordināciju. Slidenajās ziemās jūs to novērtēsiet.
♦ Tiek trenētas vairākas muskuļu grupas reizē, efektīvi dedzinot kalorijas un vienlaikus uzlabojot vispārējo ķermeņa vingrumu.
♦ Atšķirībā no spēka vingrojumiem, kas trenē atsevišķus muskuļus, tādējādi tos palielinot, funkcionālais treniņš ir vērsts uz vienmērīgāku ķermeņa stiprināšanu, līdz ar to figūra no tā tikai iegūst – tvirtāks kļūst viss augums, ne tikai stilbi, bicepsi vai vēderprese.

7 labas lietas, ko sniedz funkcionālie treniņi
Fiziskās aktivitātes ir lieliska, nepieciešama lieta ikviena cilvēka ikdienā. Par to, šķiet, jautājumi nevienam nerodas. Taču papildu motivācijai piecelties un doties darboties tālāk ir 7 ieguvumi, ko funkcionālais treniņš var piedāvāt.
Palīdz pret locītavu sāpēm.
Nostiprina jostasvietas muskuļu korseti, līdz ar to mugura būs pateicīga un neatgādinās par sevi arī pēc garas dienas pie datora.
• Stiprinot vispārējo muskuļu spēku, ikdienas darbības varēsiet paveikt ar mazāku piepūli. Vai vispār bez piepūles. Vairs neviena gurķu burciņa nestāsies jums ceļā.
Uzlabojas stāja.
Uzlabojas atmiņa, pateicoties tam, ka trenēts tiek ne tikai ķermenis, bet arī prāts, kam jākoncentrējas ikkatras darbības veikšanai un muskuļu grupas nodarbināšanai.
Endorfīni – daudz endorfīnu – tā ir alga par centību. Jūsu ķermenis būs tīkami nodarbināts, un asinsrites sistēma pilna ar laimes hormonu.

Vēl kāda būtiska iezīme, kādēļ funkcionālais treniņš ir kļuvis par modes kliedzienu – treniņa laikā tiek nodarbināti visi muskuļi, kas nepieciešami konkrētas kustības veikšanai. Tas nozīmē, ka jūs netērējat laiku, trenējot katru nabaga muskulīti atsevišķi, sēžot fiksētā pozā uz milzu trenažiera. Gluži otrādi – jūs trenējat ne tikai to muskuļu grupu, kas atbild par, piemēram, smagumu pacelšanu, bet arī visus stabilizācijas muskuļus, kas balsta un koordinē locītavas un mugurkaulu, tādējādi, ja tā var izteikties, jūs veidojat sev pilnīgu muskuļu bruņojumu ikdienai. 

Ieinteresēja? Sporta klubā "Veselības Fabrika" var pieteikties funkcionālā treniņa nodarbībām un izmēģināt!