Valsts pakalpojumi tagad pieejami arī Rojā

Turpmāk, lai saņemtu vairāku valsts iestāžu pakalpojumus, Rojas novada iedzīvotājiem vairs nevajadzēs braukt uz Talsiem, Ventspili vai Kuldīgu. Tos varēs saņemt Rojas pašvaldībā. Tas kļuvis iespējams pateicoties Valsts vienoto klientu apkalpošanas centru pilotprojektam, kurā piedalās Rojas novada dome.
Pilotprojektā, kas 2014.gada pirmajā pusgadā tiek īstenots Aucē, Rojā, Daugavpilī, Valmierā un Rīgā, tiek apzinātas iestāžu iespējas un gatavība darboties vienuviet, sniedzot publiskos pakalpojumus. No janvāra Rojas pašvaldībā var saņemt vairākus Lauku atbalsta dienesta, Uzņēmumu reģistra, Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Valsts vides dienesta un Valsts zemes dienesta pakalpojumus. Jāatzīmē, ka šo valsts iestāžu publiskos pakalpojumus līdzīgi kā iepriekš var saņemt arī iestāžu esošajās nodaļās/klientu apkalpošanas centros.
Atklājot Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru Rojā, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietnieks informācijas un komunikāciju tehnoloģiju jautājumos Arnis Daugulis uzsver: "Lai pilnveidotu publisko pakalpojumu sistēmu, pirmo reizi Latvijā uzsākta pilotprojekta īstenošana, kas paredz vairāku vienoto klientu apkalpošanas centru izveidi. Šīs iniciatīvas mērķis ir apzināt efektīvāko veidu, kā padarīt šos pakalpojumus ērtākus un pieejamākus tiem iedzīvotājiem un uzņēmējiem, kas labprātāk tos saņem klātienē, kā arī vienlaikus motivēt iestādes, kas nodrošina šos pakalpojumus, sniegt tos kvalitatīvāk un maksimāli efektīvi, izmantojot šīm iestādēm jau pieejamos resursus. Esmu gandarīts par veiksmīgo sadarbību ar Rojas novada domi, ar kuras atbalstu tiek atvērts Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs, lai iedzīvotājiem un uzņēmējiem būtu iespējas šos pakalpojumus saņemt ātrāk, ērtāk un izdevīgāk".
Rojas novada domes priekšsēdētāja Eva Kārkliņa: "Rojas pašvaldība piekrita iesaistīties šajā projektā, lai pierādītu, ka arī neliela pašvaldība spēj sniegt iedzīvotājiem pakalpojumus un konsultācijas, kas pieejamas tikai bijušo rajonu vai atsevišķos gadījumos, reģionu centros. Jau kopš 2012. gada jūlija Rojas pašvaldībā iespējams saņemt Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras sešus pakalpojumus. Piemēram, ja klientam nepieciešams iesniegt iesniegumu slimības pabalsta piešķiršanai, to var izdarīt Rojas pašvaldībā, nebraucot uz Talsiem.
Pārliecību par dalību projektā sniedz arī mūsu pašvaldības darbinieku kompetence. Rojas pašvaldībā strādā tādi darbinieki, kuriem piemīt atbildības sajūta, patīk apgūt jaunas zināšanas un, kuri gatavi ikvienam palīdzēt orientēties sarežģītajos normatīvo aktu un instrukciju līkločos. Ja mūsu pašvaldībā jau nebūtu pietiekami profesionāli darbinieki, tad šādu projektu mēs nevarētu īstenot.
Ceru, ka projekts sasniegs savu mērķi un Valsts un pašvaldības vienotie klientu apkalpošanas centri jau nākošajā gadā tiks ieviesti arī citās pašvaldībās, un mēs savā pašvaldībā – varēsim paplašināt vēl citu, iedzīvotājiem nepieciešamu, pakalpojumu klāstu."
Rojas pašvaldībā atbildīgā par projekta gaitu ir Gunta Krūmiņa un viņai palīdzēs Ina Bramane un Liāna Bērziņa. Visas trīs darbinieces ir apguvušas Klientu apkalpošanas centru projekta rokasgrāmatas un instrukcijas un līdz ar to varēs sniegt profesionālu palīdzību ikvienam klientam un, nepieciešamības gadījumā, varēs viena otru aizvietot, lai nodrošinātu pakalpojuma nepārtrauktību un strādāt vienotā komandā ar valsts iestāžu darbiniekiem.
Valsts iestāžu pakalpojumi Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā Rojā
Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs
Rojas novada dome
Zvejnieku iela 3, Roja, Rojas novads, LV 3264
Tālr.: 63232050
E-pasts: roja@roja.lv
Darba laiks:
Pirmdien – Ceturtdien: 8:00 – 17:15 (pārtraukums 13:00 – 14:00)
Piektdien: 8:00 – 15:00 (bez pārtraukuma)
Pilotprojekta veiksmīgas īstenošanas rezultātā, ļoti iespējams, jau nākotnē visā Latvijā tiks izveidots Valsts vienotais klientu apkalpošanas centru tīkls. Šie centri dos iespēju taupīt laiku un naudu, apmeklējot vienu klientu apkalpošanas centru, tā vietā, lai saņemtu sev nepieciešamos pakalpojumus atsevišķi katru savā valsts vai pašvaldības iestādē. Šāda soļa nozīme kļūst īpaši saprotama, ja apzinās to, ka šobrīd iedzīvotājiem un uzņēmējiem ir pieejami aptuveni 2000 valsts un pašvaldību piedāvātie publiskie pakalpojumi, kurus iespējams saņemt vairāk nekā 900 vietās visā Latvijā. Tas ir dārgi un neefektīvi, raugoties gan no iedzīvotāju un uzņēmēju, gan valsts viedokļa.
Pilotprojekta laikā tiek īstenotas divas publisko pakalpojumu sniegšanas pieejas. Daugavpilī un Valmierā vairākas valsts iestādes sniedz pakalpojumus vienuviet Valsts vienotajos klientu apkalpošanas centros. Tajos savus pakalpojumus sniegs Lauku atbalsta dienests, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, Uzņēmumu reģistrs, Valsts ieņēmumu dienests un Valsts vides dienests. Daugavpilī pilotprojekts tiek īstenots sadarbībā ar Latgales uzņēmējdarbības centru, kas VVKAC telpās sniegs arī savus pakalpojumus.
Rojā un Aucē - augstākminēto valsts iestāžu atsevišķi pakalpojumi tiks sniegti esošajos pašvaldību klientu apkalpošanas centros. Šeit papildus būs iespējams saņemt arī Valsts zemes dienesta pakalpojumus.
Savukārt Rīgā, sadarbībā ar pašvaldību, tiek pārbaudīta iespēja valsts iestāžu pakalpojumus sniegt vietās, kur visvairāk atrodami attiecīgā pakalpojuma saņēmēji. Pilotprojekta laikā Rīgas Dzemdību namā Rīgas Ziemeļu izpilddirekcijas Dzimtsarakstu nodaļas sektorā būs iespējams iesniegt iesniegumu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai par bērna piedzimšanas pabalsta piešķiršanu.
Plašāka informācija par Valsts vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla pilotprojektu: www.vvkac.lv un www.twitter.com/vvkac
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa
Tel.: 67026533, E-pasts: prese@varam.gov.lv
Gunta Krūmiņa
Rojas novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste
gunta.krumina@roja.lv; 28385668
Informācijai:
Gunta Misāne, pilotprojekta komunikāciju konsultante,
gunta@comperio.lv, 29115356
Valsts vienoto klientu apkalpošanas centru pilotprojekts tiek īstenots projekta Nr.1DP/1.5.1.2.0/08/IPIA/SIF/002 "Publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidošana" ietvaros. 85% no projekta finansē Eiropas Savienība ar Eiropas Sociālā fonda starpniecību un 15% Latvijas valsts. Aktivitāti administrē Valsts kanceleja sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fondu.
IEGULDĪJUMS TAVĀ NĀKOTNĒ