Aizkraukles pašvaldība apšauba ieceri pārņemt vietējo ceļu uzturēšanu
Saistībā ar satiksmes ministra ieceri vietējo ceļu uzturēšanas funkciju no valsts budžeta nodot pašvaldībām Skrīveru un Aizkraukles novadu pašvaldības to apšauba ceļu stāvokļa un nepietiekamā finansējuma dēļ, kā arī saistībā ar apjoma atlaidēm līgumcenās.Skrīveru novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Ināra Mikažāne, skaidrojot pašvaldības vadības nostāju, aģentūrai LETA komentēja, ka Skrīveru novada pašvaldība neatbalsta ceļu uzturēšanas un kopšanas nodošanu pašvaldībai, jo ceļu fonds nav atjaunots un pašreizējais finansējums ir vairāk kā nepietiekams.
Pašvaldībai nav ceļu uzturēšanas tehnikas, tā pērk pakalpojumu, tātad valsts var pirkt šos pakalpojumus lielākā apjomā nekā atsevišķas pašvaldības un kaut vai apjoma dēļ vien izraudzīties lētāku pakalpojumu, pauda Mikažāne.
"Aizkraukles novada pašvaldību šis jautājums skartu visai maz, jo mums ir tikai viens neliels 5,5 kilometrus garš posms, kuru valsts nodotu mūsu rīcībā," skaidroja Aizkraukles novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Zanda Silaraupa.
Aizkraukles novada pašvaldībā uzskata - ja finansējums būtu atbilstošs tā uzturēšanas prasībām, šādu ieceri varētu arī atbalstīt, taču pirms nodošanas valstij šis ceļš būtu jāsaved kārtībā, jo tas ir sliktā stāvoklī.
"Mūsu pieredze gan rāda, ka valsts sniegtais finansējums ceļu uzturēšanai ir nepietiekams, jo principā visi ceļi mūsu novadā, kurus mēs uzturam, ir valsts uzdotā funkcija pašvaldībai, un bieži vien to kopšana ziemas periodā pašvaldībai budžetā rada iztrūkumu," pauda Silaraupa.
Aizkraukle24.lv jau vēstīja, ka satiksmes ministrs Anrijs Matīss iecerējis vietējo ceļu uzturēšanas funkciju ar visu tam paredzēto finansējumu no valsts budžeta nodot pašvaldībām. Tas dotu iespēju pašvaldībām pašām lemt, kuru ceļu ziemā tīrīt katru dienu un kuru varbūt netīrīt, norādījis ministrs. Viņš skaidro, ka 500 kilometriem ceļa valsts budžetā ir paredzēts noteikts finansējums. Uz sarakstu