Amatas novada pašvaldība izsludina akciju "Brūk ceļi, brūk dzīves"
Ceļu kritiskais stāvoklis vistiešākā veidā ietekmē cilvēku dzīves visos Latvijas laukos un Amatas novads nav izņēmums. Katastrofālie ceļi ne vien apgrūtina lauku attīstību kopumā, bet vistiešākā veidā ietekmē iedzīvotāju dzīves kvalitāti, drošību un ierobežo iespējas nodrošināt pamatvajadzības. Būtiskākās no tām ir skolēnu pārvadāšana un neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšana.
Amatas novada pašvaldība ir vairākkārtīgi informējusi iedzīvotājus par pašvaldības rīcību saistībā ar katastrofālo ceļu tehnisko stāvokli. Kā norāda pašvaldība, Satiksmes ministrijas, VAS "Latvijas valsts ceļi" un VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" rīcība nav vainagojusies panākumiem. Šī iemesla dēļ Amatas novada pašvaldība aicina novada iedzīvotājus iesaistīties akcijā, kuras galvenais mērķis ir runāt par to, kas notiek ar novada lauku ceļiem, stāstīt par to sociālajos tīklos, aktīvi atzīmēt bīstamās vietas satiksmes un navigācijas lietotnē WAZE, kā arī informēt VAS "Latvijas Valsts ceļi" un Amatas novada pašvaldību.
"Man tikko viens piegādātājs zvanīja un pateica: "Ceļš beidzies. Es tālāk nebraukšu". Līdz ar to izskatās, ka Skujenē mēs reāli varam palikt bez maizes, piena produktiem un gaļas. Vietējiem cilvēkiem jau šie ceļi nav pārsteigums - daudzi pērk produktus mēnesim. Daži joko, ka gaida, kad tiks atvērts tiešais avio reiss Rīga-Skujene, jo pa ceļiem pārvietoties nav iespējams," stāsta sešu lauku veikalu īpašniece no Skujenes pagasta Baiba Jukņēviča.
"Nekad neiedomājos, ka šajos 25 gados, kopš Skujenes pusē savu senču īpašumā izveidoju galdniecību, nekas nemainīsies uz labo pusi. Agrāk vismaz glāba kārtīgas ziemas, jo tad ceļu pielīdzināja ar sniegu, bet tagad vairāk neko neredzu kā dubļus ar "bedrojumu", vai sausā laika "trepi", kad šķiet, ka auto ritošā daļa sadalīsies vienā rāvienā. Ja nepieciešams atrast kādu darbinieku, tad nepiemini Skujeni, jo tajā virzienā neviens no laba prāta nedosies. Arī vietējos drīz varēs saskaitīt uz pirkstiem, jo visi darboties spējīgie ļaudis atstāj šo vietu un ne jau aiz laba prāta. Diemžēl tā ir realitāte par kuru būtu jākliedz, jo citādi tur augšā diez vai kāds sadzirdēs!" saka Jānis Lācis.
"Ir vieni, kas ceļus būvē un otri, kas saucas "Latvijas autoceļu uzturētāji", bet tie faktiski ir "Latvijas autoceļu bojātāji". Veids kā viņi apsaimnieko ceļus ir pilnīgi neprofesionāls, jo ar greideri tiek nostumta grants no ceļa virsas uz malām, tiek izveidotas apmales un ūdens nevar notecēt. Ceļu būves speciālisti, kā piemēram, biedrība "Latvijas Ceļu Būvētājs" valdes priekšsēdētājs Andri Bērziņš ir publiski stāstījis, ka grants ar visu zālīti no malām ir jāstumj uz ceļa vidu, lai tas veidotos augstāks. Mūsu ceļi no gada uz gadu tiek tikai bojāti. Tā faktiski ir publiskas mantas izšķērdēšana un šie darboņi būtu jāsauc pie atbildības!" ir pārliecināts Amatas pagasta iedzīvotājs Dainis Kalns.
Amatas novada pašvaldība vēlas apkopot informāciju par novada ceļiem, kas ir kritiskā stāvoklī. Tieši šobrīd - pavasarī - problēmātiskās vietas redzamas vislabāk. Pašvaldība meklēs veidus, ka risināt situāciju gan par saviem līdzekļiem, gan, piesaistot attiecīgās organizācijas.
Uz sarakstu