Bauskas pašvaldība apšauba ieceri pārņemt vietējo ceļu uzturēšanu
Līdzīgi kolēģiem Skrīveru, Aizkraukles un Auces novados arī Tukuma un Bauskas novadu pašvaldības apšauba satiksmes ministra ieceri vietējo ceļu uzturēšanas funkciju no valsts budžeta nodot pašvaldībām.Tukuma novada domes priekšsēdētāja vietnieks Ēriks Lukmans ("Tukuma pilsētai un novadam") aģentūrai LETA skaidroja, ka, viņaprāt, satiksmes ministra Anrija Matīsa žurnālistiem pieminētais salīdzinājums par "pieciem kilometriem, kurus būtu jātīra katru dienu un 300 kilometriem, kurus varētu vispār netīrīt" ir maldinošs. Valsts vietējās nozīmes ceļš pamatā ir jāuztur visā tā garumā un visu laiku, jo tā ir sava veida "vietējās nozīmes transporta artērija", kas savieno pašvaldību ceļus, iebrauktuves uz privātajiem īpašumiem, servitūtu ceļus un citus ar augstākas nozīmes valsts ceļiem.
Par ieceri kopumā Lukmans uzskata, - ja finansējums ir atbilstošs, problēmu nav un pašvaldības var organizēt uzturēšanas funkciju, šajā ziņā esot jāpiekrīt Satiksmes ministra viedoklim, ka uz vietas tiešām ir labāk izlemt par uzturēšanas prioritātēm.
"Tomēr, ja nekļūdos, uzturēšanas finansējums valsts nozīmes ceļiem (pašlaik arī vietējās nozīmes) tiek sadalīts atbilstoši to klasei (A, B, C utt.). Jo zemāka klase, jo mazāks finansējums. Ja netiek mainīts finansējuma normatīvs, tad pēc valsts vietējo ceļu nodošanas pašvaldībai, iespējams, uzturēšanā arī nekas būtiski nemainīsies. Par tādu pašu naudu tiks veikts apmēram tāds pats darbu apjoms (protams iepirkumā iespējama korekcija un iespējams uz zemākām izmaksām)," skaidroja Tukuma mēra vietnieks.
Bauskas novada domes priekšsēdētājs Valdis Veips (V) uzskata, ka ir būtiski, lai jaunas funkcijas pašvaldībai netiktu nodotas bez finansējuma to veikšanai.
"Grūti spriest, vai šis ierosinājums būs ar pozitīvu risinājumu. Iespējams, ka būtu nepieciešams pilotprojekts, kura ietvaros kādi no novadiem strādātu pēc jaunā ministrijas ierosinātā modeļa un pēc tam tiktu pieņemts galīgais lēmums," pauda Bauskas mērs.
Pilseta24.lv jau vēstīja, ka ieceri vietējo ceļu uzturēšanas funkciju no valsts budžeta nodot pašvaldībām apšauba arī Skrīveru, Aizkraukles un Auces novadu pašvaldības, jo ceļu fonds nav atjaunots un pašreizējais finansējums ir vairāk nekā nepietiekams, savukārt valsts var pirkt šos pakalpojumus lielākā apjomā nekā atsevišķas pašvaldības un kaut vai apjoma dēļ vien izraudzīties lētāku pakalpojumu. Tāpat ministra minētie ceļi daudzviet pārsvarā esot sliktā stāvoklī, un pirms nodošanas valstij šie ceļi būtu jāsaved kārtībā.
Tāpat Bauska24.lv jau vēstīja, ka satiksmes ministrs Anrijs Matīss iecerējis vietējo ceļu uzturēšanas funkciju ar visu tam paredzēto finansējumu no valsts budžeta nodot pašvaldībām. Tas dotu iespēju pašvaldībām pašām lemt, kuru ceļu ziemā tīrīt katru dienu un kuru varbūt netīrīt, norādījis ministrs. Viņš skaidro, ka 500 kilometriem ceļa valsts budžetā ir paredzēts noteikts finansējums. Uz sarakstu