Olaines novada pašvaldība atbalsta dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" izbūvi
Ņemot vērā, ka Olaines novada teritorija jau tagad ir svarīgu starptautiski nozīmīgu transporta koridoru krustpunktā, un apzinoties to, ka Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnija "Rail Baltica" ir valsts nozīmes projekts, Olaines novada pašvaldība tā realizāciju novada teritorijā atbalsta, aģentūru LETA informēja pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Nataļja Tropkina.Olaines novada pašvaldība saskata, ka valsts līmenī ieguvumu būs vairāk nekā zaudējumu, un cer, ka tiks ievēroti visi solījumi, kuri tiek doti saistībā ar negatīvās ietekmes samazināšanu.
Šodien plkst.17 Olainē, Zeiferta ielā 11, Olaines kultūras centrā, notiks "Rail Baltica" sabiedriskā apspriešana Olaines novadā.
Par iedzīvotāju attieksmi pašvaldības pārstāve solīja informēt pēc sanāksmes, bet Olaines novada pašvaldība ir informēta, ka novada teritoriju "Rail Baltica" iespējamā trase skar gadījumā, ja tiek veidots savienojums starp "Rail Baltica" pamattrasi (Viļņa-Rīga(Salaspils)-Tallina) un starptautisko lidostu "Rīga" vai Rīgas brīvostas teritoriju Daugavas kreisajā krastā. Patlaban iespējamā trase iezīmēta paralēli Rīgas apvedceļam (maksimāli tuvu, cik tehniski tas ir iespējams) uz dienvidiem no tā.
Izvērtējot līdzšinējo trasējumu, pašvaldība vērsusi projekta izstrādātāju uzmanību uz to, ka "Rail Baltica" un autoceļa A8 Rīga-Jelgava un dzelzceļa Rīga-Jelgava, un "vecās" Jelgavas šosejas šķērsojums būs tehniski sarežģīts un finansiāli dārgs risinājums, un lūgusi rast tādus risinājumus, kuri ļautu maksimāli samazināt negatīvo ietekmi uz apkārt esošajām teritorijām un iedzīvotājiem.
"Projekta izstrādātāji informēja, ka tas viss tiks risināts projekta tālākajā gaitā, un apsolīja visus problēmjautājumus atrisināt. Saskaņā ar projekta izstrādātāju ziņojumu visi šķērsojumi ir paredzēti vairākos līmeņos (vai nu pa augšu, vai pa apakšu), visi vietējie ceļi vai nu tiks saglabāti, vai nodrošināta alternatīva piebraukšanas iespēja. Tiks veikta trokšņu un vibrāciju modelēšana, un nepieciešamības gadījumā tiks paredzēti negatīvo ietekmi mazinoši pasākumi (amortizējoši gulšņi, trokšņu sienas un tamlīdzīgi)," skaidroja pašvaldības pārstāve.
Pagaidām tiek apspriesti vairāki "Rail Baltica" trasējuma varianti. Konkrētas trases novietojums būs izlemts pēc galējo trases variantu apstiprināšanas. Ir sākts ietekmes uz vidi novērtējums (IVN), kura laikā pašvaldība un iedzīvotāji tiks iepazīstināti jau ar detalizētākiem risinājumiem, un IVN ietvaros arī tiks izvērtēti visi negatīvie aspekti (trokšņi, ietekme uz dabu, cilvēku, teritoriju un citi), pauda Tropkina.
Olaines novada pašvaldība ir informējusi Satiksmes ministriju un projekta izstrādātājus, ka Olaines novada pašvaldības teritorijas plānojumā autoceļa A5 tuvumā ir rezervēta turpmākas izpētes teritorija dzelzceļa attīstībai.
Tā kā līdzšinējās sanāksmēs blakus esošās pašvaldības - Mārupes novads un Babītes novads - pilnībā noraidījušas "Rail Baltica" iespējamās trases šo novadu teritorijā, Olaines novada pašvaldība ir piedāvājusi izskatīt alternatīvu variantu dzelzceļa savienojumam "Rail Baltica"-Rīgas brīvostas teritorija (Daugavas kreisais krasts).
Piedāvātais variants paredz kravu pārvietošanu, izmantojot iespējamo multimodālo kravu termināli, kuru, iespējams, var izvietot uz Olaines novada pašvaldībai piederošajiem zemes gabaliem Birznieku masīvā ap 300 hektāru platībā, informēja Tropkina. Uz sarakstu