Banner 980x90

Pašvaldība bieži saņem nepilnīgus iedzīvotāju iesniegumus

Limbažu novada pašvaldība regulāri saņem iedzīvotāju iesniegumus (sūdzības, priekšlikumus, lūgumus, jautājumus u.c.), kuros nav norādīta pilnīga informācija par iesnieguma iesniedzēju, līdz ar to ir gadījumi, kad pašvaldība nevar sniegt atbildi iedzīvotājam uz viņa interesējošo jautājumu, sūdzību u.c.

Kā pilsētas informācijas portālu Limbazi24.lv informēja Limbažu novada pašvaldības Administratīvās nodaļas pārstāvis, pašvaldība aicina iedzīvotājus pievērst uzmanību nosacījumiem, kādi jāievēro iesniedzot iesniegumu pašvaldībā vai tai padotajās institūcijās.

Saskaņā ar Iesniegumu likuma 3.panta otro daļu:
* fiziskajai personai, iesniedzot iesniegumu, par sevi jānorāda šādas ziņas – vārds, uzvārds, adrese un, ja nepieciešams, citas ziņas, kas palīdz sazināties ar iesniedzēju (tālruņa numurs, e-pasts);
* juridiskajai personai - nosaukums un juridiskā adrese.

Ja nepieciešams, iesniedzot iesniegumu, tam pievieno dokumentu kopijas, kas apstiprina iesniegumā minētos apstākļus.

Saskaņā ar Iesnieguma likuma 7.pantu pašvaldība ir tiesīga atstāt iesniegumu bez izskatīšanas šādos gadījumos:
* iesniegumā nav norādīts iesnieguma iesniedzējs (fiziskajai personai — vārds, uzvārds un adrese; juridiskajai personai — nosaukums un juridiskā adrese);
* iesniegums nav parakstīts;
* iesnieguma saturs ir klaji aizskarošs un izaicinošs;
* iesnieguma teksts objektīvi nav salasāms vai saprotams;
* atbilde uz iesniegumu ir dota iepriekš, un tā saturs attiecībā uz iepriekšējā iesniegumā norādītajiem tiesiskajiem vai faktiskajiem apstākļiem pēc būtības nav mainījies;
* iesnieguma saturs ir komercpiedāvājums, pārdošanas reklāma (izņemot publiskā iepirkuma ietvaros saņemts piedāvājums).

Pašvaldība atbildi pēc būtības sniedz saprātīgā termiņā, ņemot vērā iesniegumā minētā jautājuma risināšanas steidzamību, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas, ja normatīvajos aktos nav noteikts citādi.

Atbildi uz vairāku privātpersonu kopīgu iesniegumu pašvaldība nosūta tai privātpersonai, kura attiecīgo iesniegumu parakstījusi pirmā, ja iesnieguma iesniedzēji nav norādījuši citu privātpersonu. Ja minētā persona nav sasniedzama, atbildi nosūta vienam no iesnieguma parakstītājiem, kurš ir norādījis savu adresi vai citas ziņas, kas palīdz ar viņu sazināties. Vai arī sniedz saskaņā ar Iesniegumu likuma 6.panta trešo daļu.

Limbažu novada pašvaldība atgādina, ka iedzīvotājiem ir tiesības iesniegt iesniegumus un saņemt atbildi uz iesniegto iesniegumu arī Limbažu novada pašvaldības pagastu pārvaldēs, kā arī Vienotajā valsts un pašvaldību pakalpojumu portālā www.latvija.lv.

Papildus informāciju par iesniegumu iesniegšanu un izskatīšanas kārtību var saņemt Limbažu novada pašvaldības Klientu apkalpošanas centrā Rīgas ielā 16, Limbažos, zvanot pa tālruni 64023003 vai rakstot elektroniski uz e-pastu:dome@limbazi.lv. Ar pilnu Iesniegumu likuma saturu var iepazīties mājas lapā www.likumi.lv, sadaļā "Meklēt" ievadot vārdus -Iesniegumu likums.

Normatīvie akti, kas reglamentē pakalpojuma sniegšanu:
* Iesniegumu likums
* Dokumentu juridiskā spēka likums
* MK noteikumi Nr. 916 "Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas kārtība"
* Valsts valodas likums
* Informācijas atklātības likums
* Fizisko personu datu aizsardzības likums
* Paziņošanas likums
* Elektronisko dokumentu likums

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)