Ventspils pilsētas pašvaldība tikās ar tūrisma uzņēmumiem
Trešdien, 3.aprīlī, uz tikšanos ar Ventspils pilsētas domes vadību ieradās ap 80 Ventspilī tūrisma jomā strādājošajiem uzņēmēji - naktsmītņu un ēdināšanas uzņēmumu vadītāji un pārstāvji, Ventspils gidi un tūrisma objektu apsaimniekotāji, pilsētas informācijas portālu Ventspils24.lv informēja Ventspils Tūrisma informācijas centra vadītāja vietniece Inga Aulmane.Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs informēja, ka būtisku izrāvienu šogad piedzīvos Piedzīvojumu parks un tiek domāts arī par zinātnes centra izveidi. Izpētīta arī Somijas pieredze bērniem domātu tūrisma objektu izveidē, ko var izmantot arī Ventspilī. Pilnveidoties nepieciešams arī Piejūras Brīvdabas muzejam un Slēpošanas kalnam. Šobrīd projektēšanas stadijā ir BMX halle, kāda nav citviet Latvijā. Naudas līdzekļus šim projektam piešķīrusi Latvijas Olimpiskā komiteja. Daudzus apmeklētājus, kam būs nepieciešams sniegt dažāda veida pakalpojumus, noteikti piesaistīs starptautiskā burinieku regate, kas notiks jūlijā.
Ventspils pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks Didzis Ošenieks prezentēja 2012.gada tūrisma sezonas rezultātus, norādot, ka tūrisma jomā pilsētā ir nodarbināti vairāk kā 2000 ventspilnieki.
Pašvaldība jau ceturto gadu pēc uzņēmēju ierosinājuma radusi iespēju sniegt nekustamā īpašuma nodokļa atlaides viesu izmitināšanas pakalpojumu sniedzējiem. Pērn tās saņēma deviņi uzņēmēji par gandrīz 16 tūkst. latu. Kopš 2010.gada pieaudzis arī pašvaldības izsniegto tirdzniecības atļauju skaits Ventspils pilsētas svētkos un pasākumos, sasniedzot 773.
Ieņēmumus naktsmītnēm vien ir lēšami ap 7,8 milj, latu. Kā liecina Ventspils pilsētas domes veiktā aptauja pilsētā nakšņojošo tūristu vidū, viņi Ventspilī diennaktī tērē 33 latus. Tūristu vidējais nakšņošanas ilgums bija 2,43 diennaktis, bet nakšņotāju skaits 2012.gadā bija gandrīz 98 tūkstoši, no tiem vairāk kā 56 tūkst. ārvalstnieki. Faktiskie ieņēmumi no tūristu piesaistes ir vēl lielāki, jo tādos lielos pasākumos kā Govju parāde, Pilsētas un Jūras svētki, Ventspili apmeklē arī ceļotāji, kuri atbrauc uz vienu dienu vai nakšņo pie radiem.
Patiecoties plašajai mārketinga kampaņai, kas ietvēra gan tūrisma materiālu izdošanu un izplatīšanu, gan aktivitātes sociālajos tīklos, radio, televīzijā un interneta portālos, lielu pasākumu rīkošanu, panākts, ka izdevies saglabāt augšupejošu tūristu plūsmas tendenci. Svarīgi, ka izdevies saglabāt uzturēšanās ilgumu - 2,43 diennaktis. 60 % ārvalstu ceļotāju Ventspilī ir lietuvieši, tad seko Vācijas, Igaunijas, Krievijas un Somijas ceļotāji.
Pieaudzis arī tūrisma objektu apmeklētāju skaits. Vislielāko apmeklētāju pieaugumu par 25% piedzīvojusi Livonijas ordeņa pils. To 2012.gadā apskatījuši gandrīz 41 tūkst. Cilvēku.
Apmeklētākais objekts joprojām ir Ūdens piedzīvojumu parks, ko apmeklējuši vairāk kā 150 tūkst. cilvēku. Iecienīts ir arī Piejūras brīvdabas muzejs - vairāk kā 98 tūkst. apmeklētāju. Par 14% pērn pieaudzis Piedzīvojumu parka apmeklējums, pārsniedzot 45 tūkst.
2012.gadā uzvaras gājienu turpināja Ventspils mārketinga kampaņa "Valsts valstī", kas kopumā saņēmusi atzinību septiņos starptautiskos reklāmas konkursos. Mājas lapa www.visitventspils.com pērn atzīta par labāko tūrisma mājas lapu Latvijā. Populāri ceļotāju vidū ir norēķināties tūrisma objektos ar Ventspils naudu - ventiem. 62 tūkst. cilvēku ventus jau aktīvi izmanto kādā no 64 uzņēmumiem. Venti aktīvi tiek pelnīti Ventspils virtuālās vēstniecības mājas lapā, ko apmeklējuši ap 250 tūkst. interesentu, reģistrējušies ap 14 tūsktoši. Uz sarakstu