Banner 980x90

Jelgavas pašvaldība: Salīdzināt dažādu pilsētu pārvadātājus nav objektīvi

Rīga, 5.marts, LETA. Salīdzināt savā starpā dažādu pilsētu pasažieru pārvadātājus nav objektīvi, komentējot satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) pausto par augstajām pašvaldības SIA "Jelgavas autobusu parks" izmaksām, aģentūrai LETA sacīja pilsētas pašvaldības pārstāve Ilze Neimane.

Pēc reģionālās vizītes Jelgavā ministrs vietnē "Twitter" paziņoja, ka sarunā ar Jelgavas domes priekšsēdētāju Andri Rāviņu (ZZS) runāja ne tikai par pozitīvām lietām. Linkaits norādīja, ka Jelgavā viena pārvadātā pasažiera pašizmaksa ir augstāka nekā Rīgā, remontdarbu izmaksas uz vienu autobusu Zemgales pilsētā ir divreiz lielākas nekā Daugavpilī, tēriņi uzkopšanai - trīsreiz lielāki nekā Rēzeknei. Ministrs pauda cerību, "ka Jelgavas pašvaldība pievērsīs uzmanību šai anomālijai".

Sīkāku izklāstu par pilsētu pārvadātāju izmaksām aģentūrai LETA Satiksmes ministrijā nesniedza.

Savukārt Jelgavas pašvaldības pārstāve Neimane pauda, ka salīdzināt savā starpā pilsētas pasažieru pārvadātājus nav objektīvi, jo katrā pilsētā braukšanas maksas un pasažieru atvieglojuma politika atšķiras, kas arī rada dažādas izmaksas.

"Izmaksas ir atkarīgas no autoparka lieluma un vecuma - ar laiku tehnikai novecojot, izmaksas pieaug. Atšķirīgas izmaksas var veidoties, saņemot ārpakalpojumu - gan servisa, gan mazgāšanas -, kā tas ir Jelgavas gadījumā. Nevar salīdzināt izmaksas, kādas tās ir, ekspluatējot lielos autobusus un mikroautobusus. Arī degvielas cena un darba algas dažādos Latvijas reģionos ir citādākas," izmaksas pamatoja pašvaldības pārstāve.

Neimane arī uzsvēra, ka katrā pilsētā ir savas maršrutu īpatnības un pasažieru braukšanas paradumi. Piemēram, lai motivētu tuvāko reģionu iedzīvotājus nokļūt Jelgavā, lielākā daļa pilsētas maršrutu iziet ārpus pilsētas robežām, kas nozīmē, ka veidojas lielāks nobraukums, bet pasažieru skaits ir salīdzinoši neliels. Tas, savukārt, nozīmē, ka izmaksas uz vienu kilometru vai vienu pasažieri pieaug.

Pašvaldībā arī apgalvoja, ka "Jelgavas autobusu parka" līgumi ir slēgti atklātu konkursu vai sarunu procedūru rezultātā, iegūstot saimnieciski izdevīgāko darījumu vai zemāko cenu.

Jau vēstīts, ka "Jelgavas autobusu parks" autobusus turpina nomāt no pilsētas mēra dēla Riharda Rāviņa vadītās AS "Ferrus".

Atkārtotajā iepirkumā par autobusu ar zemo grīdu nomu 2018.gadā startēja "Ferrus" un SIA "B-Bus", kas Iepirkumu uzraudzības birojam iesniedza sūdzību pirmā iepirkuma laikā 2017.gada beigās. Uzņēmumam nebija saprotamaP prasība pretendentiem nodrošināt 44 lietotus autobusus ar zemo grīdu pilna servisa nomu ar viena ražotāja, vienas markas un viena modeļa autobusiem.

Arī atkāroti izsludinātajā iepirkumā pārvadātājs pieprasīja viena ražotāja un markas transportlīdzekļus, un lētāko piedāvājumu - 4 152 560 eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN) - iesniedzis "Ferrus". "B-Bus" piedāvājums bija nodrošināt 44 autobusus par 4 422 114 eiro, ieskaitot PVN. Plānots, ka līgums būs spēkā līdz 2021.gada otrajai pusei.

Savukārt starp diviem pretendentiem konkursā par Jelgavas pilsētas autobusu mazgāšanu izvēlēta neilgi pirms iepirkuma dibināta firma "JBR Group" ar viena eiro pamatkapitālu, bez pieredzes šajā jomā un bez sertificētas mazgātuves.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)