Banner 980x90

Kaimiņš aicina "airBaltic" skaidrot policijas iesaisti viņa eskortēšanā no lidmašīnas

Saeimas deputāts Artuss Kaimiņš (LRA) atklātā vēstulē "airBaltic" izpilddirektoram Martinam Gausam lūdz skaidrot sabiedrībai savu nostāju valsts valodas lietošanas jautājumā, kā arī to, kādēļ viņa eskortēšanā no lidmašīnas iesaistīta policija.

Vēstules kopija nosūtīta arī satiksmes ministram Anrijam Matīsam (V). Deputāts vēlas saņemt Satiksmes ministrijas skaidrojumu par to, kā no akcionāra puses notiek "airBaltic" iekšējo kārtības noteikumu pārraudzība.

Vēstulē deputāts norāda uz morālo kaitējumu, kas radies "airBaltic" darbinieku nekompetentās rīcības dēļ, taču viņu vairāk satraucot fakts, ka līdzīgā situācijā var nonākt jebkurš pasažieris.

"Būtu labi, ja "airBaltic" atzītu savu vainu un atvainotos man personīgi par nepamatotu policijas iesaisti, kā arī skaidrotu sabiedrībai savu nostāju valsts valodas lietošanas jautājumā," vēstulē raksta Kaimiņš. "Atgriežoties no dienesta komandējuma, ievēroju, ka "airBaltic" darbinieki sniedz informāciju par tranzītlidojumiem krievu un angļu valodā. Aicināju "airBaltic" darbinieci paskaidrot, kādēļ netiek lietota arī valsts valoda. Darbiniece neatbildēja uz jautājumu pēc būtības, vien norādīja, ka viņas rīcība atbilst "airBaltic" iekšējās kārtības noteikumiem," pauž Kaimiņš, norādot, ka gan šī saruna, gan dialogs par pirmās sarunas ieraksta dzēšanu noritēja mierīgā gaisotnē.

Politiķis ir pārliecināts, ka "airBaltic" darbinieki nepamatoti iesaistīja policiju, kas viņu publiski eskortēja no lidmašīnas. Vēlāk policijas darbinieki Kaimiņam atvainojās par to, ka tika iesaistīti. "Taču ar šo incidentu man tika nodarīts morālais kaitējums, jo "airBaltic" darbinieku nekompetences dēļ publiskajā telpā melīgi tika ziņots par manu agresīvo rīcību lidojuma laikā," norādīja politiķis.

Komentējot "airBaltic" līdz šim publiskajā telpā sniegto atbildi, deputāts norāda, ka problēma nav runāšana klientu valodā, bet problēma ir apstākļos, ka "airBaltic" lidojumos netiek veikti paziņojumi valsts valodā un ka darbinieki pazemo pasažieri, nepamatoti iesaistot policiju.

Pilseta24.lv jau vēstīja, ka Kaimiņš trešdienas vakarā pēc "saķeršanās" ar aviokompānijas "airBaltic" stjuarti īslaicīgi paviesojies lidostas "Rīga" policijas iecirknī. Kaimiņš uzsvēra, ka policija viņu neaizturēja un uz iecirkni lidostā "Rīga" deputāts esot devies brīvprātīgi, lai noskaidrotu situāciju. Aģentūrai LETA parlamentārietis skaidroja, ka domstarpības radušās lidmašīnas skaļrunī atskaņotā paziņojuma valodas dēļ, kā arī tāpēc, ka viņš atteicies izdzēst lidojuma laikā uzfilmēto videomateriālu.

Kā aģentūrai LETA pēc notikušā norādīja "airBaltic" korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags, Kaimiņa lietā patlaban notiekot izmeklēšana. Vienlaikus viņš uzsvēra, ka "airBaltic" prioritāte ir runāt klienta valodā. Ņemot vērā, ka lidsabiedrība lido uz 60 galamērķiem, kompānijas pārstāvji mēģinot visos šajos virzienos runāt klienta valodā, ņemot vērā, ka kompānija orientējas arī uz tranzīta pasažieriem, kas ir puse no apkalpotajiem klientiem. Piemēram, "airBaltic" darbinieki kopumā pārvaldot 30 valodas, vai tā būtu somu vai lietuviešu. Ja notiek lidojums uz Pizu, tad klientam ir pieejama informācija itāļu valodā. Vanags skaidroja, ka jebkuram latviski runājošam pasažierim esot iespējams vērsties pie lidsabiedrības pārstāvja un viņam tikšot sniegta visa interesējošā informācija latviešu valodā.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)